INFORMAȚII PUBLICE

Concurs de recrutare pentru ocuparea funcţiei publice de conducere vacantă de Șef serviciu, gradul II al Serviciului strategii, asistență comunitară din cadrul Direcției de Asistență Socială Deva

COMUNICAT

     Vă facem cunoscut că Direcția de Asistență Socială Deva organizează concurs de recrutare pentru ocuparea funcţiei publice de conducere vacantă de Șef serviciu, gradul II al Serviciului strategii, asistență comunitară din cadrul Direcției de Asistență Socială Deva, instituție publică cu personalitate juridică, subordonată Consiliului local al municipiului Deva.
     Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.
     Concursul se va desfăşura după următorul program:
  • 11.08.2025, ora 11,00 – proba scrisă la sediul Direcției de Asistență Socială Deva, din  municipiul Deva, str. I. L. Caragiale, nr. 4;
  • Interviul se va susţine conform prevederilor art. 103 din Anexa nr. 10 la Ordonanța de urgență nr. 57/ 2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
 

CONDIŢII DE PARTICIPARE LA CONCURS


Condiţii generale:
     Poate ocupa o funcţie publică persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:
  • are cetăţenia română şi domiciliul în România;
  • cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
  • are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
  • are capacitate deplină de exerciţiu;
  • este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;
  • îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;
  • nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
  • nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
  • nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
  • nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

Condiţii specifice:
  • studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;
  • să fie absolvenţi cu diplomă a studiilor universitare de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023;
  • minimum 5 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice.

Actele necesare pentru participarea la concurs:
     a) formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b) - pct. II din anexa nr. 10 la O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;
     b) copia cărţii de identitate;
     c) copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;
     d) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, potrivit prevederilor din prezentul cod, după caz;
     e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice, după caz;
     f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
     g) cazierul judiciar;
     h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
     i) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.
Pentru funcțiile publice de conducere, dosarul de concurs include și copia diplomei de master în domeniul administrației publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcției publice sau a diplomei echivalente conform prevederilor art. 57 alin.(2) din Legea nr. 199/2023, cu modificările și completările ulterioare.
     Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilităţii şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfăşurării etapei de selecţie, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică. În situaţia în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.
     Conform dispozițiilor art. VII alin. (15) din OUG nr. 121/2023 coroborate cu cele ale art. 38 alin. (7) din Anexa 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, modelul orientativ al adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor este prevăzut la art. 137, lit. e) din Anexa 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.
     Dosarele de concurs se depun în perioada 11 iulie 2025 – 30 iulie 2025, astfel:
  • Personal de către candidat la Compartimentul resurse umane, SCIM, arhivare din cadrul Serviciului resurse umane al Direcției de Asistență Socială Deva, instituție publică cu personalitate juridică, subordonată Consiliului Local al Municipiului Deva, cu sediul în Deva, Str. Ion Luca Caragiale, nr. 4, et. 1, cam. 10.
  • Prin intermediul unui serviciu de curierat;
  • În format electronic la adresa de e-mail: das.resurseumane@primariadeva.ro
Coordonate de contact:
     telefon: 0755878705
     fax: 0254/218030
     e-mail: das.resurseumane@primariadeva.ro
     persoană de contact: Ramona Cristina POENAR – Consilier juridic, Compartimentul resurse umane, SCIM, arhivare din cadrul Serviciului Resurse Umane.

Bibliografia:
1. Constituția României, republicată;
2. Ordonanța de Urgență nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare – partea I, titlul I și titlul II din partea a II-a, titlul I din partea a IV-a și titlul I și titlul II din partea a VI-a;
3. Legea nr. 202/ 2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
4. Ordonanța Guvernului nr. 137/ 2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
5. Ordinul nr. 29/2019 pentru aprobarea Standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice, persoanelor fără adăpost, tinerilor care au părăsit sistemul de protecție a copilului și altor categorii de persoane adulte aflate în dificultate, precum și pentru serviciile acordate în comunitate, serviciile acordate în sistem integrat și cantinele sociale – Anexa VI Standarde de calitate pentru serviciile sociale acordate în comunitate, organizate ca centre de zi destinate persoanelor adulte, aplicabile pentru următoarele categorii de servicii sociale: Centre de zi de asistenţă şi recuperare, cod 8810 CZ-V-I, Centre de zi de socializare şi petrecere a timpului liber (tip club), cod 8810 CZ-V-II, Centre de zi pentru victime ale dezastrelor naturale, cod 8899 CZ-PN-I, Centre de zi pentru victimele traficului de persoane, cod 8899 CZ-VTP-I şi 8899CZ-VTP-II, Centre de zi pentru persoanele fără adăpost, cod 8899 CZ-PFA-I şi cod 8899 CZ-PFA-II, Centre de zi de integrare/reintegrare socială, cod 8899 CZ-PN-IV, cu modificările și completările ulterioare;
6. Legea nr. 17/2000 privind asistenţa socială a persoanelor vârstnice, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
7. Ordonanța de Urgență nr. 18/2017 privind asistenţa medicală comunitară, cu modificările și completările ulterioare.

*Notă – se vor studia versiunile actualizate ale actelor normative anterior menționate.

Tematica:
1. Constituția României, republicată – în integralitate;
2. Ordonanța de Urgență nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare – partea I, titlul I și titlul II din partea a II-a, titlul I din partea a IV-a și titlul I și titlul II din partea a VI-a;
3. Legea nr. 202/ 2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare – în integralitate;
4. Ordonanța Guvernului nr. 137/ 2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare – în integralitate;
5. Ordinul nr. 29/2019 pentru aprobarea Standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice, persoanelor fără adăpost, tinerilor care au părăsit sistemul de protecție a copilului și altor categorii de persoane adulte aflate în dificultate, precum și pentru serviciile acordate în comunitate, serviciile acordate în sistem integrat și cantinele sociale – Anexa VI Standarde de calitate pentru serviciile sociale acordate în comunitate, organizate ca centre de zi destinate persoanelor adulte, aplicabile pentru următoarele categorii de servicii sociale: Centre de zi de asistenţă şi recuperare, cod 8810 CZ-V-I, Centre de zi de socializare şi petrecere a timpului liber (tip club), cod 8810 CZ-V-II, Centre de zi pentru victime ale dezastrelor naturale, cod 8899 CZ-PN-I, Centre de zi pentru victimele traficului de persoane, cod 8899 CZ-VTP-I şi 8899CZ-VTP-II, Centre de zi pentru persoanele fără adăpost, cod 8899 CZ-PFA-I şi cod 8899 CZ-PFA-II, Centre de zi de integrare/reintegrare socială, cod 8899 CZ-PN-IV, cu modificările și completările ulterioare - în integralitate;
6. Legea nr. 17/2000 privind asistenţa socială a persoanelor vârstnice, republicată, cu modificările și completările ulterioare – în integralitate;
7. Ordonanța de Urgență nr. 18/2017 privind asistenţa medicală comunitară, cu modificările și completările ulterioare – în integralitate.

Atribuțiile postului: 
  • Organizează, coordonează, conduce, îndrumă şi controlează activitatea personalului din compartimentele pe care le are în subordine;
  • Se autoperfecţionează continu şi este proactiv în executarea atribuţiilor. Îşi însuşeşte legislaţia specifică domeniului de activitate, o cunoaşte aprofundat având capacitate ridicată de consiliere şi îndrumare şi control.
  • Răspunde de cunoaşterea şi respectarea legislaţiei specifice domeniului de activitate de către personalul din subordine;
  • Este subordonat direct directorului executive adjunct, potrivit organigramei;
  • Răspunde de îndeplinirea obligaţiilor şi sarcinilor în cadrul serviciului pe care îl conduce;
  • Întocmeste, lunar/anual sau, ori de cîte ori se solicită, rapoarte de activitate ale serviciului pe care le prezintă directorului executiv;
  • Răspunde de realitatea, legalitatea şi veridicitatea datelor înscrise în actele şi documentele care se eliberează de la serviciul pe care îl conduce;
  • Asigură informarea permanentă a directorului executiv al Direcţiei în ceea ce priveşte activitatea serviciului;
  • Face analiza stadiului îndeplinirii atribuţiilor şi sarcinilor de serviciu cu personalul din subordine şi propune măsuri de îmbunătăţire a activităţii;
  • Menţine disciplina muncii în cadrul serviciului;
  • Reprezintă serviciul în diferite acţiuni de specialitate, cu avizul directorului executiv;
  • Colaborează cu serviciile şi compartimentele funcţionale din cadrul direcţiei precum şi cu cele din cadrul aparatului de specialitate al primarului;
  • Controlează şi contrasemnează actele date în competenţa de soluţionare a personalului din cadrul serviciului;
  • Stabileşte şi reactualizează atribuţiile din fişa postului pentru personalul din subordine în raport cu modificările intervenite în competenţele serviciului/compartimentului şi le supune aprobării directorului executiv;
  • Evaluează anual performanţele profesionale individuale şi întocmeşte raportul de evaluare pentru salariaţii din subordine;
  • Asigură cunoaşterea şi implementarea legislaţiei din domeniul său de activitate persoanelor din subordine;
  • Propune participarea personalului de specialitate la programele de instruire şi perfecţionare;
  • Răspunde de calitatea activităţilor desfăşurate de personalul din cadrul serviciului şi dispune, în limita competenţei, măsuri de organizare care să conducă la îmbunătăţirea acestor activităţi sau, după caz, formulează propuneri în acest sens;
  • Asigură şi răspunde de aducerea la îndeplinire a hotărârilor consiliului local al municipiului Deva si a dispoziţiilor primarului municipiului Deva, care au legatură cu domeniul de activitate al serviciului, compartimentelor.
  • Asigură şi răspunde de aducerea la îndeplinire a dispoziţiilor directorului executiv al Direcţiei;
  • Repartizează corespondenţa primită, în cadrul serviciului pe care îl conduce, urmăreşte şi răspunde de soluţionarea în termen a acesteia;
  • Colaborează cu personalul din cadrul direcției precum și cu personalul din cadrul aparatului de specialitate al primarului la scrierea proiectelor sociale pentru obținerea de fonduri europene în vederea îmbunatățirii serviciilor sociale la nivel local;
  • Elaborarea și redactarea de proiecte sociale, finantate din fonduri guvernamentale precum si din fonduri externe nerambursabile, in functie de nevoile sociale identificate la nivel local;
  • Colaboreaza cu toate serviciile și compartimentele din cadrul directiei si din aparatul de specialitate al primarului pentru identificare nevoilor sociale ale comunitatii locale și implementarea proiectelor finantate din fonduri interne si/sau externe nerambursabile;
  • Elaborează proiecte pentru accesarea de fonduri în vederea dezvoltării/ înfiinţării de noi servicii destinate copiilor, persoanelor adulte cu dizabilităţi, persoanelor fără adăpost, persoanelor vârstnice şi altor categorii de beneficiari aflaţi în dificultate;
  • Identifică fonduri nerambursabile pentru acoperirea nevoilor identificate;
  • Studiază ghidul solicitantului pentru obţinerea fondurilor nerambursabile;
  • Elaborează cererea de finanțare şi întocmeşte documentaţia necesară accesării de fonduri;
  • Înaintează documentaţia forurilor competente;
  • Implementează proiectele pentru care s-a obţinut finanţare şi în care este partener;
  • Monitorizează implementarea proiectelor pentru care s-a obţinut finanţare;
  • Întocmeşte rapoartele către autoritatea finanţatoare; 
  • Întocmește baza de date, pe care o actualizează periodic, cu privire la asociaţiile, organizaţiile şi instituţiile cu care încheie protocoale şi contracte de colaborare; 
  • Colaborează cu ONG, unități de cult sau persoane fizice și juridice, care desfășoară activități in domeniul protectiei drepturilor copilului, in domeniul asistentei sociale pentru persoanele defavorizate, pentru persoanele varstnice si pentru persoanele cu handicap;
  • Colaborează cu Direcția Generala de Asistență Socială și Protecția Copilului Hunedoara, cu institutiile publice de la nivel local in vederea încheierii de parteneriate pentru dezvoltarea serviciilor sociale la nivel local;
  • Monitorizează derularea convenţiilor de parteneriat, contractelor de finanţare, contractelor de subvenţionare încheiate de direcție pentru înfiinţarea, administrarea, finanţarea şi cofinanţarea de servicii sociale;
  • Întocmește proiecte de hotărâri privind încheierea de Convenții de parteneriat între Direcția de Asistență Socială Deva și O.N.G – uri locale care desfășoară activități în domeniul protecției sociale;
  • Evaluează nivelul de atingere a obiectivelor propuse, analizează activităţile anuale;
  • Întocmeşte materiale de prezentare a Direcţiei/ diverselor servicii/ proiectelor sau pe diverse teme, ce urmează a fi utilizate în conferinţe, seminarii, şedinţe, etc.;
  • Participă la organizarea diverselor activităţi ale instituției (seminarii, conferinţe, etc.), în domeniul său de activitate;
  • Culege informaţii necesare pentru organizarea diverselor activităţi (seminarii, conferinţe, etc.) în domeniul asistenţei sociale;
  • Organizează activităţi (seminarii, conferinţe, etc.) în domeniul asistenţei sociale (propune și contactează colaboratorii, parteneri și participanții, propune programul de derulare și modul de realizare a acestuia);
  • Soluţionează în termenul prevăzut de lege corespondenţa repartizată;
  • Păstrează confidenţialitatea datelor;
  • Fundamentează proiectele de dispoziții ale directorului executiv, proiectele de dispozitii ale primarului precum și proiectele hotărârilor pe care Direcția le supune spre aprobare Consiliului Local Deva, în domeniul său de activitate;
  • Identificarea în cadrul comunității a persoanelor și a grupurilor vulnerabile din punct de vedere medical, social sau al sărăciei, respectiv a factorilor de risc pentru sănătatea acestora și evaluarea, respectiv determinarea nevoilor de servicii de sănătate ale acestora;
  • Desfășurarea de programe și acțiuni destinate protejării sănătății, promovării sănătății și în directă legătură cu determinanți ai stării de sănătate, respectiv stil de viață, condiții de mediu fizic și social, acces la servicii de sănătate și efectuarea de activități de educație pentru sănătate în vederea adoptării unui stil de viață sănătos;
  • În colectivităţile locale în care activează participă la implementarea programelor naţionale de sănătate pe teritoriul administrativ respectiv, adresate cu precădere persoanelor vulnerabile din punct de vedere medical, social şi economic, împreună cu asistentul medical comunitar şi/sau moaşa şi cu personalul de specialitate din cadrul direcţiilor de sănătate publice judeţene şi a municipiului Bucureşti;
  • Participă, prin facilitarea comunicării, împreună cu asistentul medical comunitar, la depistarea activă a cazurilor de tuberculoză şi a altor boli transmisibile, sub îndrumarea medicului de familie sau a cadrelor medicale din cadrul direcţiei de sănătate publică sau al dispensarului de pneumoftiziologie;
  • Respectă și aplică Regulamentul de organizare și funcționare al serviciului social Centrul de zi “Clubul seniorilor“.
  • Asigură implementarea şi dezvoltarea sistemului de control intern managerial conform legislaţiei în vigoare;
  • Stabilieşte obiectivele specifice ale serviciului, activităţile necesare implementării acestora privind responsabilităţile şi indicatorii de performanţă;
  • Realizează inventarierea funcţiilor sensibile;
  • Întreprinde măsurile de control pentru diminuarea riscurilor asociate funcţiilor sensibile;
  • Ia măsurile necesare pentru stabilirea activităţilor care pot fi transpuse în proceduri de sistem/operaţionale şi a persoanelor responsabile cu elaborarea acestora;
  • Desemnează la nivelul serviciului responsabili cu riscurile și activitățile procedurale;
  • Are obligaţia de a identifica riscurile care afectează atingerea obiectivelor specifice, împreună cu personalul din subordine;
  • Asigură condiţiile necesare pentru identificarea şi evaluarea riscurilor, stabilirea strategiei de gestionare a riscurilor, monitorizarea implementării măsurilor de control, revizuirea şi raportarea periodică a acestora;
  • Decide asupra riscului identificat în Formularul de alertă la risc și semneaza FAR-ul;
  • Aprobă Registrul riscurilor la nivelul serviciului;
  • Stabilește și urmărește măsurile de control privind gestionarea riscurilor la nivelul serviciului și le transmite Secretariatului tehnic al Comisiei de Monitorizare;
  • Analizează și avizează Fișa de urmărire a riscului (FUR);
  • Analizează și aprobă Raportarea privind procesul de gestionare a riscurilor pe serviciu; 
  • Elaborează Lista (situația) de activități procedurale de sistem și operaționale la nivelul serviciului;
  • Stabilește persoanele responsabile cu elaborarea procedurilor de sistem și procedurilor operaționale în cadrul serviciului;
  • Verifică și semnează Procedurile de sistem și operaționale;
  • Verifică Diagrama de proces a procedurilor de sistem şi operaţionale;
  • Inițiază măsuri pentru actualizarea Procedurilor de sistem și operaționale;
  •  Face instruirea în domeniul securității și sănătășii în muncă pentru peronalul din subordine.
  DIRECTOR EXECUTIV,
Gențiana-Claudia POENARU

 
Șef Serviciu Resurse Umane, Consilier juridic,
Claudel ȘELARU Ramona Cristina POENAR

DIRECŢIA DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ DEVA
Municipiul Deva, Strada I.L. Caragiale, nr. 4, judeţul Hunedoara
PROGRAM:
Luni – Joi: orele 8:00-16:30
Vineri: orele 8:00-14:00

CASIERIE:
Luni - Joi: orele 8:30-11:00 și 12:30-15:00
Vineri: orele 8:30-11:00
În ultima zi lucrătoare a lunii, nu se efectuează operațiuni de încasări și plăți.
© 2022-2023 Direcția de Asistență Socială Deva, Toate drepturile rezervate