INFORMAȚII PUBLICE

ANUNȚ - privind proba scrisă la concursul organizat pentru ocuparea unui post în regim contractual de inspector de specialitate…

ANUNȚ - privind proba scrisă la concursul organizat pentru ocuparea unui post în regim contractual de inspector de specialitate, gradul IA din cadrul Compartimentului Strategii, Proiecte al Serviciului Strategii, Asistență Comunitară din cadrul Direcției de Asistență Socială Deva

ANUNȚ

     Vă facem cunoscut că în data de 4 iunie 2025, ora 10.00, la sediul Primăriei municipiului Deva, Piața Unirii, nr. 4, se va desfășura proba scrisă la concursul organizat pentru ocuparea unui post vacant în regim contractual de inspector de specialitate, gradul IA din cadrul Compartimentului Strategii, Proiecte al Serviciului Strategii, Asistență Comunitară din cadrul Direcției de Asistență Socială Deva, instituție publică cu personalitate juridică subordonată Consiliului Local al Municipiului Deva, pe perioadă nedeterminată.
     Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 de ore/săptămână.
            
Condiţii generale de participare la concurs:
     Poate candida la concurs persoana care îndeplineşte condiţiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare şi cerinţele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare:
a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).

Condiţii specifice de participare la concurs:
  • Studii: studii superioare absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;
  • Vechime în specialitatea studiilor - minim 7 ani;
  • Vechime în muncă - minim 7 ani;            
Actele necesare pentru participarea la concurs:
     Pentru înscrierea la concurs, candidaţii vor prezenta un dosar care va conţine următoarele documente:
a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 2 din HG nr. 1336/2022, cu modificările şi completările ulterioare;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;
e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
i) curriculum vitae, model comun european.
(2) Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la alin. (1) lit. e) este prevăzut în anexa nr. 3 din HG nr. 1336/2022, cu modificările şi completările ulterioare.
(3) Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
(4) Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1) lit. b)-e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap prevăzut la alin. (3) se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul“ de către secretarul comisiei de concurs.
(5) Documentul prevăzut la alin. (1) lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la alin. (1) lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice. În situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, potrivit legii.
(6) Documentul prevăzut la alin. (1) lit. h) poate fi solicitat şi de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, cu acordul persoanei verificate, potrivit legii.
(7) În funcţie de decizia conducătorului autorităţii sau instituţiei publice, dosarele de concurs se depun la compartimentul resurse umane sau, după caz, la compartimentul care asigură organizarea şi desfăşurarea concursului sau pot fi transmise de candidaţi prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid, poşta electronică sau platformele informatice ale autorităţilor sau instituţiilor publice înăuntrul termenului prevăzut la art. 34.
(8) În situaţia în care candidaţii transmit dosarele de concurs prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid, poşta electronică sau platformele informatice ale instituţiilor sau autorităţilor publice, candidaţii primesc codul unic de identificare la o adresă de e-mail comunicată de către aceştia şi au obligaţia de a se prezenta la secretarul comisiei de concurs cu documentele prevăzute la alin. (1) lit. b)-e) în original, pentru certificarea acestora, pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării probei scrise/practice, după caz, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de angajare.
(9) Transmiterea documentelor prin poşta electronică sau prin platformele informatice ale autorităţilor sau instituţiilor publice se realizează în format .pdf cu volum maxim de 1 MB, documentele fiind acceptate doar în formă lizibilă.
(10) Nerespectarea prevederilor alin. (7) şi (9), după caz, conduce la respingerea candidatului.
(11) Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut la art. 34, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs.

     Depunerea dosarelor de concurs se va face în perioada 14.05.2025 – 27.05.2025 la Compartimentul resurse umane, SCIM, arhivare din cadrul Serviciului resurse umane al Direcţiei de Asistenţă Socială Deva, instituţie publică cu personalitate juridică, subordonată Consiliului Local al Municipiului Deva, din Deva, str. I. L. Caragiale, nr.4.

Calendarul desfăşurării concursului:
     a. Selecţia dosarelor de înscriere se va desfăşura în perioada 28.05.2025 - 29.05.2025;
     Rezultatul selecției dosarelor de înscriere se afişează cu menţiunea «admis» sau «respins», însoţită, după caz, de motivul respingerii, la sediul precum şi pe pagina de internet a instituţiei, în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului prevăzut la lit. a.
     b. Proba scrisă se va desfăşura în data de 4 iunie 2025, ora 10.00, la sediul Primăriei Municipiului Deva, Piața Unirii, nr. 4.
     Comunicarea rezultatelor probei scrise/practice se face prin specificarea punctajului final al fiecărui candidat şi a menţiunii «admis» sau «respins», prin afişare la sediul şi pe pagina de internet a instituţiei în termen de maximum o zi lucrătoare de la data finalizării probei scrise/practice.
     c. Interviul se va susţine într-un termen de maximum 4 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise/practice şi va consta în:
     - întrebări adresate candidatului conform planului de interviu;
     Data şi ora susţinerii interviului se vor afişa odată cu rezultatele la proba scrisă.
     După afişarea rezultatelor obţinute la selecţia dosarelor, proba scrisă sau interviu, candidaţii nemulţumiţi pot depune contestaţie în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului selecţiei dosarelor, respectiv de la data afişării rezultatului probei scrise şi a interviului, sub sancţiunea decăderii din acest drept.
     Soluţionarea contestaţiilor se va face în termen de maximum o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.
     Comunicarea rezultatelor la contestaţiile depuse se face prin afişare la sediul instituţiei precum şi pe pagina de internet, imediat după soluţionarea contestaţiilor.
     d. Rezultatele finale se afişează la sediul instituţiei şi pe pagina de internet în termen de maximum o zi lucrătoare de la soluţionarea contestaţiilor depuse la proba de interviu, prin specificarea punctajului final al fiecărui candidat şi a menţiunii «admis» sau «respins».
     Informaţii suplimentare se pot obține la numărul de telefon : 0254/218030; Tel.mobil 0755.878705- Compartimentul resurse umane, SCIM, arhivare.    

Bibliografie și tematică:
     1. Constituţia României, republicată – Titlul I – Principii generale și Titlul II - Drepturile, libertăţile şi îndatoririle fundamentale - Cap I - III;
     2. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare – Partea I – Dispoziții generale; Partea a III-a – Titlul V – Autoritățile administrației publice locale – Cap. I-IV; Partea a VI-a – Titlul I - Dispoziții generale și Titlul III -  Personalul contractual din autorităţile şi instituţiile publice;
     3. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările  şi completările ulterioare - în integralitate;
     4. Legea nr.202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare - în integralitate;
     5. Legea nr. 292/2011 a asistenței sociale, cu modificările și completările ulterioare - Capitolul II - Sistemul de beneficii de asistenţă socială; Capitolul III - Sistemul de servicii sociale;
     6. Hotărârea Guvernului nr. 797/2017 pentru aprobarea regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare ale serviciilor publice de asistenţă socială şi a structurii orientative de personal, cu modificările și completările ulterioare – Anexa nr. 2;
                                                                                                                
Notă: se vor studia versiunile actualizate ale actelor normative anterior menționate.
 
Atribuțiile postului:
1. Colaborarea cu personalul din cadrul Direcției precum și cu personalul din cadrul aparatului de specialitate al primarului la scrierea proiectelor sociale pentru obținerea de fonduri europene în vederea îmbunătățirii serviciilor sociale la nivel local;
2. Elaborarea și redactarea de proiecte sociale, finanțate din fonduri guvernamentale precum și din fonduri externe nerambursabile, în funcție de nevoile sociale identificate la nivel local;
3. Colaborarea cu toate serviciile și compartimentele din cadrul Direcției și din aparatul de specialitate al primarului pentru identificare nevoilor sociale ale comunității locale și implementarea proiectelor finanțate din fonduri interne și/sau externe nerambursabile;
4. Elaborarea de proiecte pentru accesarea de fonduri în vederea dezvoltării/ înfiinţării de noi servicii destinate copiilor, persoanelor adulte cu dizabilităţi, persoanelor fără adăpost, persoanelor vârstnice şi altor categorii de beneficiari aflaţi în dificultate;
5. Identificarea de fonduri nerambursabile pentru acoperirea nevoilor identificate;
6. Studierea ghidului solicitantului pentru obţinerea fondurilor nerambursabile;
7. Elaborarea cererii de finanțare şi întocmirea documentaţiei necesare accesării de fonduri;
8. Înaintarea documentaţiei forurilor competente;
9. Implementarea de proiecte pentru care s-a obţinut finanţare şi în care este partener;
10. Monitorizarea implementării proiectelor pentru care s-a obţinut finanţare;
11. Întocmirea rapoartelor către autoritatea finanţatoare; 
12. Întocmirea bazei de date, pe care o actualizează periodic, cu privire la asociaţiile, organizaţiile şi instituţiile cu care încheie protocoale şi contracte de colaborare; 
13. Colaborarea cu ONG-uri, unități de cult sau persoane fizice și juridice, care desfășoară activități în domeniul protecției drepturilor copilului, în domeniul asistenței sociale pentru persoanele defavorizate, pentru persoanele vârstnice și pentru persoanele cu handicap;
14. Colaborarea cu Direcția Generala de Asistență Socială și Protecția Copilului Hunedoara și cu instituțiile publice de la nivel local, în vederea încheierii de parteneriate pentru dezvoltarea serviciilor sociale la nivel local;
15. Monitorizarea derulării convenţiilor de parteneriat, contractelor de finanţare, contractelor de subvenţionare, încheiate de Direcție pentru înfiinţarea, administrarea, finanţarea şi cofinanţarea de servicii sociale;
16. Întocmirea de proiecte de hotărâri privind încheierea de Convenții de parteneriat între Direcția de Asistență Socială Deva și O.N.G – uri locale care desfășoară activități în domeniul protecției sociale;
17. Evaluarea nivelului de atingere a obiectivelor propuse, analizarea activităţilor anuale;
18. Întocmirea de materiale de prezentare a Direcţiei/ diverselor servicii/proiectelor sau pe diverse teme, ce urmează a fi utilizate în conferinţe, seminarii, şedinţe, etc.;
19. Participarea la organizarea diverselor activităţi ale instituției (seminarii, conferinţe, etc.), în domeniul său de activitate;
20. Culegerea de informaţii necesare pentru organizarea diverselor activităţi (seminarii, conferinţe, etc.) în domeniul asistenţei sociale;
21. Organizarea activităţii (seminarii, conferinţe, etc.) în domeniul asistenţei sociale (propune și contactează colaboratorii, parteneri și participanții, propune programul de derulare și modul de realizare a acestuia);
22. Soluţionarea în termenul prevăzut de lege a corespondenţei repartizată.
 
  DIRECTOR EXECUTIV,
Gențiana-Claudia POENARU

 
ȘEF SERVICIU RESURSE UMANE, Comp. Resurse umane, SCIM, arhivare Consilier,
Claudel ȘELARU Cristina HĂULICĂ

DIRECŢIA DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ DEVA
Municipiul Deva, Strada I.L. Caragiale, nr. 4, judeţul Hunedoara
PROGRAM:
Luni – Joi: orele 8:00-16:30
Vineri: orele 8:00-14:00

CASIERIE:
Luni - Joi: orele 8:30-11:00 și 12:30-15:00
Vineri: orele 8:30-11:00
În ultima zi lucrătoare a lunii, nu se efectuează operațiuni de încasări și plăți.
© 2022-2023 Direcția de Asistență Socială Deva, Toate drepturile rezervate