ANUNȚ privind proba scrisă la concursul organizat pentru ocuparea a 2 posturi de muncitor calificat treapta I
ANUNȚ
Vă facem cunoscut că în data de 19 iunie 2025, ora 12.00, la sediul Primăriei municipiului Deva, Piața Unirii, nr. 4, se va desfășura proba scrisă la concursul pentru ocuparea următoarelor posturi de execuție vacante în regim contractual, pe perioadă nedeterminată, din cadrul Compartimentului administrare exploatare locuințe al Serviciului Administrare Locuințe, Tehnic și Administrativ din cadrul Direcției de Asistență Socială Deva, instituție publică cu personalitate juridică, subordonată Consiliului Local al Municipiului Deva.
- 1 post muncitor calificat, treapta I, calificare – electrician constructor;
- 1 post muncitor calificat, treapta I, calificare – instalații sanitare;
Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 de ore/săptămână.
Condiţii generale de participare la concurs:
Poate candida la concurs persoana care îndeplineşte condiţiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare şi cerinţele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare:
a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).
Condiţii specifice de participare la concurs:
- Pentru postul vacant în regim contractual de muncitor calificat, treapta I:
- - Studii medii/generale
- - Diplomă /Atestat/Certificat/Adeverință calificare – electrician constructor;
- - Vechime în muncă - minim 1 an.
- Pentru postul vacant în regim contractual de muncitor calificat, treapta I:
- - Studii medii/generale
- - Diplomă /Atestat/Certificat/Adeverință calificare – instalații sanitare;
- - Vechime în muncă - minim 1 an.
Actele necesare pentru participarea la concurs:
(1) Pentru înscrierea la concurs, candidaţii vor prezenta un dosar care va conţine următoarele documente:
a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 2 din HG nr. 1336/2022, cu modificările şi completările ulterioare;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;
e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
i) curriculum vitae, model comun european.
(2) Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la alin. (1) lit. e) este prevăzut în anexa nr. 3 din HG nr. 1336/2022, cu modificările şi completările ulterioare.
(3) Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
(4) Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1) lit. b)-e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap prevăzut la alin. (3) se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul“ de către secretarul comisiei de concurs.
(5) Documentul prevăzut la alin. (1) lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la alin. (1) lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice. În situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, potrivit legii.
(6) Documentul prevăzut la alin. (1) lit. h) poate fi solicitat şi de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, cu acordul persoanei verificate, potrivit legii.
(7) În funcţie de decizia conducătorului autorităţii sau instituţiei publice, dosarele de concurs se depun la compartimentul resurse umane sau, după caz, la compartimentul care asigură organizarea şi desfăşurarea concursului sau pot fi transmise de candidaţi prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid, poşta electronică sau platformele informatice ale autorităţilor sau instituţiilor publice până la data de 11.06.2025.
(8) În situaţia în care candidaţii transmit dosarele de concurs prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid, poşta electronică sau platformele informatice ale instituţiilor sau autorităţilor publice, candidaţii primesc codul unic de identificare la o adresă de e-mail comunicată de către aceştia şi au obligaţia de a se prezenta la secretarul comisiei de concurs cu documentele prevăzute la alin. (1) lit. b)-e) în original, pentru certificarea acestora, pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării probei scrise/practice, după caz, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de angajare.
(9) Transmiterea documentelor prin poşta electronică sau prin platformele informatice ale autorităţilor sau instituţiilor publice se realizează în format .pdf cu volum maxim de 1 MB, documentele fiind acceptate doar în formă lizibilă.
(10) Nerespectarea prevederilor alin. (7) şi (9), după caz, conduce la respingerea candidatului.
(11) Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de concurs până la data de 11.06.2025, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea acccesibilității probelor de concurs.
Depunerea dosarelor de concurs se va face în perioada 28.05.2025 – 11.06.2025 la Compartimentul resurse umane, SCIM, arhivare din cadrul Serviciului resurse umane al Direcţiei de Asistenţă Socială Deva, instituţie publică cu personalitate juridică, subordonată Consiliului Local al Municipiului Deva, din Deva, str. I. L. Caragiale, nr.4.
Calendarul desfăşurării concursului:
a. Selecţia dosarelor de înscriere se va desfăşura în perioada 12.06.2025-13.06.2025; Rezultatul selecției dosarelor de înscriere se afişează cu menţiunea «admis» sau «respins», însoţită, după caz, de motivul respingerii, la sediul precum şi pe pagina de internet a instituţiei, în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului prevăzut la lit. a.
b. Proba scrisă se va desfăşura în data de 19 iunie 2025, ora 12.00, la sediul Primăriei Municipiului Deva, Piața Unirii, nr. 4.
Comunicarea rezultatelor probei scrise/practice se face prin specificarea punctajului final al fiecărui candidat şi a menţiunii «admis» sau «respins», prin afişare la sediul şi pe pagina de internet a instituţiei în termen de maximum o zi lucrătoare de la data finalizării probei scrise/practice.
c. Interviul se va susţine într-un termen de maximum 4 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise/practice şi va consta în:
- întrebări adresate candidatului conform planului de interviu;
Data şi ora susţinerii interviului se vor afişa odată cu rezultatele la proba scrisă.
După afişarea rezultatelor obţinute la selecţia dosarelor, proba scrisă sau interviu, candidaţii nemulţumiţi pot depune contestaţie în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului selecţiei dosarelor, respectiv de la data afişării rezultatului probei scrise şi a interviului, sub sancţiunea decăderii din acest drept.
Soluţionarea contestaţiilor se va face în termen de maximum o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.
Comunicarea rezultatelor la contestaţiile depuse se face prin afişare la sediul instituţiei precum şi pe pagina de internet, imediat după soluţionarea contestaţiilor.
d. Rezultatele finale se afişează la sediul instituţiei şi pe pagina de internet în termen de maximum o zi lucrătoare de la soluţionarea contestaţiilor depuse la proba de interviu, prin specificarea punctajului final al fiecărui candidat şi a menţiunii «admis» sau «respins».
Informaţii suplimentare se pot obține la numărul de telefon : 0254/218030; Tel.mobil 0755/878705- Compartimentul resurse umane, SCIM, arhivare.
Bibliografie și tematică:
1. Legea 307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor, cu modificările și completările ulterioare, cu tematica: Capitolul II Obligațiile privind apărarea împotriva incendiilor - Secțiunea a 6-a Obligațiile administratorului, conducătorului instituției, utilizatorului și salariatului.
2. Legea 319/2006 privind securitatea și sănătatea în muncă, cu modificările și completările ulterioare, cu tematica: Capitolul II, Capitolul III și Capitolul IV Obligațiile lucrătorilor, art.23 alin. (1) și (2);
3. Legea nr.53/2003 privind Codul Muncii, Republicat, cu modificările și completările ulterioare, cu tematica: Titlul II, Capitolul 2 Executarea contractului individual de muncă, art.39. Drepturile și obligațiile salariatului
Notă: Se vor studia versiunile actualizate ale actelor normative menționate.
Calendarul de desfăşurare al concursului, respectiv datele de desfăşurare a probelor de concurs, termenele în care se afişează rezultatele pentru fiecare probă, termenele în care se pot depune şi în care se afişează rezultatele contestaţiilor, precum şi termenul în care se afişează rezultatele finale se va face cu respectarea Regulamentului – cadru aprobat prin H.G. nr. 1336/2022, cu modificările şi completările ulterioare.
Atribuțiile postului de muncitor calificat treapta I - calificare - electrician constructor
Generale:
- se informează permanent şi îşi însuşeşte parametrii şi normele tehnice de realizare a lucrărilor de întreținere şi reparații, tipurile şi parametrii funcționali ai utilajelor şi instalațiilor electrice, tipurile de lucrări, materiile prime şi materialele de bază folosite;
- urmăreşte permanent respectarea parametrilor de calitate impuşi prin procedurile specifice de lucru sau prin instrucțiunile tehnologice;
- comunică informațiile despre sarcini, posibilități şi diferite evenimente prin rapoarte scrise sau verbale;
- efectuează lucrul în condiții de securitate, în conformitate cu legislația şi normele de tehnica securității muncii specifice locului de muncă.
- neîndeplinirea obligațiilor și sarcinilor de serviciu constituie abatere disciplinară;
- neîndeplinirea atribuțiilor înscrise în prezenta fișă atrage răspunderea disciplinară sau materială, după caz;
Specifice:
-> privind controlul, diagnosticarea și repararea instalațiilor electrice:
- selectează și folosește corect aparatura pentru determinarea curentului, tensiunii și rezistenței electrice;
- interpretează corect schemele electrice, simbolurile și legile electrice de bază;
- determină circuitele paralele și în serie;
- scoate de sub tensiune echipamentele electrice conform normelor tehnice de securitatea muncii și P.S.I.;
- execută verificări asupra instalații1or electrice vizual, auditiv sau cu ajutorul aparatelor de măsură, prin proceduri adecvate, în vederea respectării normelor P.S.I.;
- identifică echipamentele și componentele defecte, în vederea remedierii;
- alege sculele, materialele și aparatele de măsură conform schemei de lucru;
- înlocuiește/repară echipamentul electric defect;
- reface izolația circuitului și legăturile de împământare conform normelor tehnice;
- repune sub tensiune instalația electrică, în vederea verificării calității lucrării;
- remediază eventualele defecte și prezintă lucrarea pentru recepție persoanelor abilitate.
-> privind executarea / modificarea instalațiilor electrice
- citeşte și interpretează corect schema electrică;
- alege materialele, dispozitivele, echipamentele și aparatele de măsură conform specificațiilor din schemă;
- stabilește traseul instalației în funcție de cerințe și disponibilități;
- montează tuburile de protecție, conductorii și echipamentele și realizează conexiunile și izolațiile conform schemei și normelor tehnice de securitatea muncii;
- pune sub tensiune instalația și utilizează aparate, tehnici și proceduri specifice pentru
- verificarea funcționării acesteia;
- repară sau înlocuiește eventualele echipamente defecte, conductori, izolații etc. conform cerințelor.
-> privind întreținerea instalațiilor electrice
- execută inspecții periodice și revizii tehnice ale instalațiilor electrice;
- execută ungerea, gresarea instalațiilor electrice;
- identifică și verifică calitatea materialelor și curăță părțile accesibile ale instalației electrice;
- stabilește necesitatea reparației, în funcție de starea tehnică a instalației electrice și execută atât reparații curente cât și reparații capitale, ce presupun demontarea completă a instalației electrice, vopsirea, ungerea și recondiționarea izolațiilor deteriorate etc.;
- execută un ciclu complet de încercări, pentru stabilirea încadrării instalației electrice de comandă în parametrii ceruți.
-> privind lipirea/dezlipirea manuală
- alege metoda de lipire și poziționează elementele de îmbinat în conformitate cu cerințele instrucțiunilor tehnologice;
- execută operația de lipire respectând secvențele operației și maniera de lucru stipulate în procedură;
- îndepărtează surplusul de material pentru evitarea punților și realizarea conexiunilor corespunzătoare instrucțiunilor de calitate;
- respectă instrucțiunile de protejare a componentelor contra șocului termic la lipire;
- execută dezlipirea, acolo unde este cazul, respectând secvențele operației, conform procedurii de lucru şi curăță componentele/suprafețele dezlipite.
-> privind folosirea trusei de scule
- alege sculele/dispozitivele în conformitate cu prevederile documentației tehnologice şi cu sarcinile de împlinit;
- identifică şi marchează pentru a fi date la reparat sculele defecte sau care nu prezintă siguranță în utilizare;
- efectuează întreținerea curentă pentru a menține dispozitivele şi aparatele în stare de funcționare corectă, în conformitate cu procedurile sau reglementările în vigoare;
- depozitează şi păstrează în siguranță trusa de scule conform recomandărilor specifice locului de muncă.
-> privind realizarea/citirea şi interpretarea schemelor electrice
- identifică componentele, ansamblele şi aparatura din schemele electrice, conform simbolurilor specifice;
- întelege şi interpretează corect legile electrice, pentru determinarea circuitelor şi legăturilor dintre componente;
- foloseşte cunoştințele de desen tehnic pentru interpretarea corectă a schemelor electrice.
Atribuțiile postului de muncitor calificat treapta I – calificare - instalații sanitare
Generale:
- Verifică și asigură starea de funcționare a pieselor și a instalațiilor cu scopul de a depista eventuale defecțiuni.
- Constată, intervine, repară sau înlocuiește piese și subansamble necesare fiecărei defecțiuni în parte la instalațiile sanitare, coloanele de apă, coloane de scurgere sau pluviale.
- Participă la citirea tuturor apometrelor, a contoarelor electrice, a gigacalorimetrelor de la imobilele aflate în administrarea DAS Deva.
- Asigură sprijin în realizarea reparațiilor efectuate de societatea contractantă în timpul programului de lucru de 8 ore.
- Identifică și analizează natura defecțiunilor apărute și cauzele care le-au generat.
- Efectuează lucrări de reparații, la timp și de calitate, la unitățile locative în care se constată defecțiuni.
- Efectuează măsurători mecanice.
- Efectuează lucrări de reparații și întreținere.
- Verifică stocurile de materiale, scule, piese de schimb și asigură menținerea permanentă a necesarului acestora pentru funcționarea ritmică a instalațiilor unității.
- Răspunde cu operativitate solicitărilor, atunci când apar defecțiuni.
- Răspunde de corectitudinea și promptitudinea cu care furnizează informațiile din domeniul său de activitate prin întocmirea rapoartelor de întreținere, reparații.
- Informează superiorul ierarhic ori de cate ori apar probleme ce depășesc competența personală de rezolvare.
- Are obligația să comunice, la cerere, informații de interes public, în conformitate cu prevederile legale în domeniu, în vigoare.
- Intervine, în limita competențelor, pentru soluționarea avariilor apărute la instalațiile interne electrice, termice, și de preparare a apei calde sau distribuție a apei reci.
- Participă la controale cu privire la corectitudinea informațiilor privind consumurile lunare de apă declarate de locatari.
- Verifică și asigură securitatea echipamentelor nemedicale.
- Răspunde de supravegherea, întreținerea și repararea mașinilor, utilajelor și instalațiilor din administrarea serviciului, centralele termice, punct termic, hidrofoare, bloc alimentar.
- Repararea mobilierului metalic.
- Execuția de confecții metalice;
- Răspunde de calitatea lucrărilor executate.
- Pe timpul serviciului va purta în permanență echipament de protecție conform normelor igienico-sanitare;
- Întocmește referate de necesitate pe care le înaintează conducerii în vederea achiziționării de piese și materiale necesare desfășurării optime a activității.
- Se deplasează de câte ori este nevoie după produse, materiale necesare serviciului și direcției și răspunde de ele în timpul transportului;
- Răspunde de arhivarea documentelor specifice biroului fond locativ și a tuturor documentelor justificative ce stau la baza activității de fond locativ;
- Raportează șefului ierarhic superior orice problemă pe care o întâmpină în activitatea zilnică și face propuneri concrete de rezolvare a acesteia;
- Pune în aplicare prevederile legale privitoare la activitatea prevăzută în fișa postului;
- Soluționează și semnează, în termenul legal, corespondența repartizată;
- Respectă prevederile, normele interne și procedurile de lucru aferente postului;
- Propune soluții de ordin administrativ;
- Păstrează confidențialitatea datelor cu caracter personal, pe care le prelucrează în exercitarea atribuțiilor de serviciu;
DIRECTOR EXECUTIV,
Gențiana-Claudia POENARU
ȘEF SERVICIU RESURSE UMANE, |
Comp. Resurse umane, SCIM, arhivare |
Claudel ȘELARU |
Inspector de specialitate,
Corina RĂDULESCU |