COMUNICAT
Vă facem cunoscut că la sediul Direcției de Asistență Socială Deva se va desfăşura concursul de recrutare pentru ocuparea funcţiei publice de execuție vacantă de Consilier, clasa I, grad profesional debutant din cadrul Compartimentului locuințe sociale al Serviciului fond locativ din cadrul Direcției de Asistență Socială Deva, instituție publică cu personalitate juridică, subordonată Consiliului Local al Municipiului Deva.
Durata normală a timpului de muncă este de 40 ore / săptămână.
Concursul se va desfăşura după următorul program:
- 16.09.2024, ora 11,00 – proba scrisă la sediul Direcției de Asistență Socială Deva;
- Interviul se va susţine conform prevederilor art. 197, alin.1 din Anexa nr. 10 la Ordonanța de urgență nr. 57/ 2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
Condiţiile specifice de participare:
- studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă,
- fără condiții specifice de vechime
Actele necesare pentru participarea la concurs:
a) formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b) din Anexa nr. 10 din OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art. VII din OUG nr. 121/2023;
b) copia cărţii de identitate;
c) copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;
d) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, potrivit prevederilor din prezentul cod, după caz;
e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice, după caz;
f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
g) cazierul judiciar;
h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
i) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.
Documentul prevăzut la lit. g) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilităţii şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfăşurării etapei de selecţie, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică. În situaţia în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.
Modelul orientativ al adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor este prevăzut la art. 137 lit. e).
Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligaţia candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfăşurării probei interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică în cazul promovării concursului.
Formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b) - pct. I din anexa nr. 10 la O.U.G. nr. 57/2019, se pune la dispoziţie candidaţilor de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului din oficiu, prin publicare pe pagina de internet a acesteia în format deschis, editabil, în cadrul secţiunii dedicate publicităţii concursului, precum şi la sediu, în locul special amenajat pentru desfăşurarea de activităţi de informare şi relaţii publice, în format letric.
Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru constituirea dosarelor de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs.
Dosarele de concurs se depun în perioada 14 august 2024 – 02 septembrie 2024, astfel:
- Personal de către candidat la Compartimentul resurse umane, SCIM, arhivare al Serviciului resurse umane din cadrul Direcției de Asistență Socială Deva, sediul direcției – Deva, Str. Ion Luca Cargiale, nr. 4.
- Prin intermediul unui serviciu de curierat;
- În format electronic la adresa de e-mail: das.resurseumane@primariadeva.ro;
Coordonate de contact:
- telefon: 0254 / 218030
- e-mail: das.resurseumane@primariadeva.ro
- persoana de contact: Fistiș Nadina-Ramona – Consilier - Compartiment resurse umane, SCIM, arhivare;
Bibliografie şi tematică
Bibliografie şi tematică pentru Consilier, Clasa I, Grad debutant, COMPARTIMENT LOCUINŢE SOCIALE
1. Constituţia României, republicată
cu tematica Constituţia României, republicată
2. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
cu tematica Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
cu tematica Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
4. Partea I, titlul I şi titlul II ale părţii a II-a, titlul I al părţii a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare - Completări: titlul I şi titlul V – Cap IV - Primarul ale Părţii a III-a
cu tematica - Partea I, titlul I şi titlul II ale părţii a II-a, titlul I al părţii a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare - Partea I, titlul I şi titlul II ale părţii a II-a, titlul I şi titlul V – Cap IV - Primarul ale Părţii a III-a, titlul I al părţii a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare
5. Legea nr. 114/1996 privind locuinţele, republicată, cu modificările şi completările ulterioare – Monitorul Oficial nr. 393/1997;
cu tematica în integralitate
6. Hotărârea Guvernului nr. 1275/2000 privind aprobarea Normelor metodologice pentru punerea în aplicae a prevederilor Legii locuinţei nr. 114/1996, cu modificările şi completările ulterioare – Monitorul Oficial nr. 690/2000;
cu tematica în integralitate
7. Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, actualizată - Monitorul Oficial nr. 663/2001;
cu tematica în integralitate
Atribuțiile postului
- Preia dosarele și ține la zi situația cererilor depuse de solicitanți pentru atribuirea locuințelor proprietate de stat, a locuințelor sociale în regim de închiriere, a locuințelor de necesitate, a locuințelor de serviciu și a camerelor de cămin;
- Întocmește notificări privind actualizarea dosarelor depuse de solicitanții locuințelor proprietate de stat, a locuințelor sociale în regim de închiriere, a locuințelor de necesitate și a locuințelor de serviciu;
- Verifică dosarele depuse de solicitanții de locuințe sociale în regim de închiriere, vizează și răspunde pentru conformitatea cu originalul a actelor depuse de aceștia la dosar;
- Evaluează anual dosarele depuse de solicitanții de locuințe sociale în regim de închiriere și calculează punctajul în baza căruia aceștia vor fi înscriși în lista de priorități, listă care va fi supusă aprobării Comisiei de locuințe sociale, urmând a fi aprobată de Consiliul Local al Municipiului Deva;
- Răspunde de întocmirea contractelor de închiriere pentru suprafețele locative cu destinația de locuință, în baza repartițiilor emise de Consiliului Local Deva prin hotărâri, conform Legii locuinței nr.114/1996 republicată, cu modificările și completările ulterioare, procedând la prelungirea acestora prin acte adiționale, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
- Răspunde de întocmirea actelor adiționale la contractele de închiriere încheiate ca urmare a modificărilor intervenite în situația locativă și/sau familială a titularului contractului de închiriere;
- Răspunde de stabilirea chiriei în baza actelor prezentate de chiriași, întocmește și semnează fișele de calcul a chiriei, conform prevederilor legale în vigoare, pentru locuințele proprietate de stat, locuințele sociale în regim de închiriere, locuințele de serviciu, locuințele de necesitate și cămine;
- Eliberează adeverințe către furnizorii de utilități, în cazul chiriașilor cărora le expiră valabilitatea contractelor de închiriere și urmează să li se încheie acte adiționale în vederea prelungirii termenului închirierii;
- Ține evidența chiriașilor din locuințele sociale, locuințele din fondurile statului, locuințele de necesitate, locuințele de serviciu și camere de cămin, urmărește termenul de valabilitate a contractelor de închiriere și modalitatea în care titularii contractelor de închiriere își execută obligația de plată a chiriei și/sau taxelor comune, precum și celorlate obligații contractuale;
- Emite notificări chiriașilor cărora urmează să le expire termenul de valabilitate al contractului de închiriere, cu actele necesare prelungirii termenului închirierii și verifică îndeplinirea condițiilor legale de prelungire a contractelor;
- Ține evidența chiriașilor restanțieri la plata chiriilor și/sau taxelor comune și emite notificări și somații în vederea achitării debitelor;
- Emite diverse notificări și somații chiriașilor care au încălcat prevederile contractuale;
- Întocmește și eliberează adeverințe persoanelor care solicită confirmarea faptului că nu dețin cu chirie o locuință din fondul locativ aflat în proprietatea/administrarea Municipiului Deva;
- Întocmește referatele de acționare în judecată a chiriașilor care, în urma notificărilor/somațiilor emise, nu au achitat la timp chiria și/sau taxele comune ori au încălcat prevederile contractuale;
- Consiliază persoanele care solicită informații despre atribuirea locuințelor sociale, locuințelor construite din fondurile statului, locuințelor de necesitate, locuințelor de serviciu, camerelor de cămin;
- Răspunde de arhivarea documentelor specifice fondului locativ și a tuturor documentelor justificative ce stau la baza activității de fond locativ;
DIRECTOR EXECUTIV
Alex-Cosmin JURJA
ȘEF SERVICIU R.U.
Cristina Roxana MĂRGINEAN
întocmit,
CONSILIER,
Paula-Viorela MURAR