Direcția de Asistență Socială Deva reamintește administratorilor asociațiilor de proprietari din municipiul Deva, ale căror atestate urmează să expire în luna decembrie 2025, obligația legală de a-și reînnoi documentele în cel mai scurt timp.
Atestatul este actul care dovedește calitatea de administrator de condominii și are o valabilitate de 4 ani de la data emiterii. Reînnoirea documentului se face în aceleași condiții în care acesta a fost emis.
Expirarea atestatului conduce, automat, la imposibilitatea exercitării activității de administrare a condominiilor - conform legii care reglementează organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari.
Totodată, actul normativ prevede amenzi de la 5.000 de lei la 10.000 de lei pentru desfășurarea activității de administrare a imobilelor fără îndeplinirea condițiilor legale.
Potrivit datelor centralizate de Compartimentul Asociații de Proprietari, aproape 40 de administratori de bloc trebuie să-și reînnoiască atestatele în perioada 1 decembrie 2025 – 31 decembrie 2026.
Eliberarea atestatului se face pe baza unei cereri scrise, care se depune la registratura Direcției de Asistență Socială Deva (Str. I.L. Caragiale, nr. 4, etaj 1), însoțită de următoarele documente:
- act de identitate
- acte de stare civilă (certificat de naștere, certificat de căsătorie)
- certificat de calificare profesională pentru ocupația de administrator de condominii, conform Legii nr. 196/2018
- cazier judiciar, care să ateste că solicitantul nu a suferit nicio condamnare pentru infracțiuni de natură economico-financiară
- cazier fiscal
- adeverință medicală, eliberată de medicul de familie, din care să rezulte că solicitantul este apt din punct de vedere medical pentru a îndeplini funcția de administrator de condominii
- declarație pe propria răspundere din care să rezulte cu solicitantul nu se află în cursul urmăririi penale sau al judecății pentru infracțiuni de natură economico-financiară
- dovada achitării taxei speciale pentru eliberarea atestatului (110 lei în prezent, conform Hotărârii Consiliului Local nr. 379/2024 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale, precum și a taxelor speciale pentru anul 2025).
INFORMAȚII SUPLIMENTARE se pot obține la numerele de telefon 0755.878.637 și 0254.218.030 / Tasta 7 (Compartiment Asociații de Proprietari), de luni până joi – între orele 8:00-16:30 și vineri – între orele 8:00-14:00.
În municipiul Deva, funcționează 453 de asociații de proprietari, în care își desfășoară activitatea 81 de administratori, dintre care 23 și-au reînnoit atestatele de la începutul anului 2025.
Direcția de Asistență Socială Deva