INFORMAȚII PUBLICE

AJUTOR DE ÎNCĂLZIRE 2024-2025. DAS Deva va prelua cereri începând de luni, 21 octombrie 2024

 
     Direcția de Asistență Socială Deva începe, luni, 21 OCTOMBRIE 2024, campania de distribuire și preluare a cererilor pentru acordarea ajutorului de încălzire a locuinței și suplimentului pentru energie.
     Ajutorul de încălzire se acordă pe perioada 1 noiembrie 2024 – 31 martie 2025, iar suplimentul pentru energie se acordă lunar, pe tot parcursul anului.

     De ajutor de încălzire și supliment pentru energie pot BENEFICIA:
  • familiile cu venit net mediu lunar de până la 1.386 lei/persoană     
  • persoanele singure cu venit net mediu lunar de până la 2.053 lei
     La calcularea venitului, nu se iau în considerare alocațiile de stat, venitul minim de incluziune, bursele de orice tip, alocațiile elevilor cu cerințe educaționale speciale (CES), bugetul complementar (în cazul persoanelor cu dizabilități).

     CERERILE și documentele justificative pentru acordarea ajutorului de încălzire a locuinței și suplimentului pentru energie se DEPUN în clădirea Pieței Centrale Deva, etaj 1, Biroul nr. E22, după următorul program:
  • luni – joi, între orele 8:00 – 11:00 și 14:00 – 16:00
  • vineri, între orele 8:00-11:00
     Prin EXCEPȚIE, persoanele care beneficiază de venit minim garantat vor depune cererile în clădirea DAS Deva (Str. I.L. Caragiale, nr. 4, etaj 1), Compartimentul VMI, după același program.

     INFORMAȚII SUPLIMENTARE se pot obține la numerele de telefon 0755.878.814 și 0755.878.738, în timpul programului de lucru.

     ACTE NECESARE pentru acordarea ajutorului de încălzire a locuinței și suplimentului pentru energie:
  • acte de identitate pentru toți membrii familiei
  • certificat de căsătorie/deces/sentință de divorț
  • adeverință sau orice alt document care să ateste veniturile realizate în luna anterioară depunerii cererii (se declară toate veniturile, inclusiv bonuri de masă, indemnizații de șomaj, indemnizații speciale, venituri din activități agricole etc.). În cazul pensionarilor, se ia în calcul cuantumul pensiei aferente lunii august 2024, conform prevederilor OUG nr. 105/2024
  • document din care să rezulte calitatea de proprietar/chiariaș/comodatar al locuinței, clauză de întreținere, uzufruct viager, habitație viageră (în cazul contractului de închiriere, se prezintă dovada înregistrării la ANAF)
  • factură de furnizare a energiei electrice, gazelor naturale
  • adeverință eliberată de Asociația de Proprietari privind numele, prenumele și numărul persoanelor care locuiesc în imobil (în cazul familiilor/persoanelor singure care locuiesc la casă, informațiile vor fi identificate de DAS Deva)
  • cerere-declarație pe propria răspundere (tipizat; formularul poate fi descărcat de pe https://dasdeva.ro, Secțiunea Copii și Familie)
  • acord cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal (poate fi descărcat de pe https://dasdeva.ro, Secțiunea Copii și Familie)
  • alte acte doveditoare privind componența familiei, acolo unde este cazul (ex.: adopție, plasament, tutelă/curatelă, soț sau soție declarați dispăruți, arestați preventiv sau care execută pedepse privative de libertate etc.)

     Toate informațiile cu privire la acordarea ajutorului de încălzire a locuinței și suplimentului pentru energie (acte necesare, lista bunurilor ce conduc la excluderea acordării beneficiilor, valoarea subvențiilor, obligațiile beneficiarilor etc.) pot fi consultate pe https://dasdeva.ro, Secțiunea Copii și Familie sau accesând link-ul: https://dasdeva.ro/index.php/copii_familie/ajutor_familie_detaliu/28.

     DE REȚINUT! Direcția de Asistență Socială Deva va verifica veniturile realizate, precum și bunurile mobile și imobile deținute de solicitanți și de membrii familiei acestora, prin intermediul sistemelor informatice puse la dispoziție de Agenția Națională de Administrare Fiscală, Direcția Impozite și Taxe Locale Deva și Registrul Agricol.

Direcția de Asistență Socială Deva

DIRECŢIA DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ DEVA
Municipiul Deva, Strada I.L. Caragiale, nr. 4, judeţul Hunedoara
PROGRAM:
Luni – Joi: orele 8:00-16:30
Vineri: orele 8:00-14:00

PROGRAM CU PUBLICUL SERVICIUL EVIDENȚĂ ȘI PLATĂ BENEFICII DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ:
Luni - Joi: orele 8:00-11:00 și 14:00-16:00
Vineri: orele 8:00-11:00

PROGRAM CU PUBLICUL SERVICIUL FOND LOCATIV:
Luni - Joi: orele 8:00-11:00 și 14:00-16:00
Vineri: orele 8:00-11:00

PROGRAM CASIERIE:
Luni - Joi: orele 8:30-11:00 și 12:30-15:00
Vineri: orele 8:30-11:00
În ultima zi lucrătoare a lunii, nu se efectuează operațiuni de încasări și plăți.
© 2022-2023 Direcția de Asistență Socială Deva, Toate drepturile rezervate