INFORMAȚII PUBLICE

ASOCIAȚII DE PROPRIETARI: Ce obligații are administratorul


     Administrarea unui condominiu se realizează în baza unui contract de administrare – adică, un acord scris, încheiat între o asociaţie de proprietari şi un administrator de imobile, care poate fi persoană fizică, persoană fizică autorizată sau o persoană juridică al cărei obiect de activitate este administrarea condominiilor.

     Conform Legii nr. 196/2018, care reglemenează organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, administratorul are obligaţia să deţină un certificat de calificare profesională (actul care dovedeşte calificarea profesională a persoanelor fizice pentru a îndeplini ocupaţia de administrator de condominii) şi un atestat (actul care dovedeşte calitatea de administrator de condominii).

     Principalele atribuţii ale administratorului asociaţiei de proprietari:
  • ADMINISTREAZĂ imobilul, propune şi supraveghează lucrările care vizează întreţinerea şi conservarea acestuia
  • organizează şi CONDUCE contabilitatea şi activitatea de casierie a asociaţiei de proprietari
  • GESTIONEAZĂ bunurile materiale și fondurile bănești ale asociației - în concordanţă cu hotărârile adunării generale și deciziile comitetul executiv, precum şi fondul de rulment, fondul de reparații și alte fonduri constituie la nivelul asociației
  • calculează, ÎNTOCMEŞTE, supune verificării cenzorului şi aprobării comitetului executiv şi AFIȘEAZĂ la avizier lista lunară a cheltuielilor de întreținere (în cel mult 5 zile de la primirea ultimei facturi de la furnizorii de servicii)
  • AFIŞEAZĂ lunar, la avizier, lista de venituri şi cheltuieli ale asociaţiei de proprietari
  • ÎNTOCMEŞTE, lunar, situaţia financiară a asociaţiei (situaţia soldurilor elementelor de activ şi pasiv), pe care o DEPUNE, semestrial, la compartimentul specializat în sprijinirea și îndrumarea asociațiilor de proprietari din cadrul administrației publice locale
  • FOLOSEŞTE contul bancar unic al asociaţiei atât pentru plăţi, cât şi pentru încasări – cont la care au acces, pentru informare, toţi proprietarii; NU POATE UTILIZA în niciun fel fondurile asociaţiei de proprietari, fără hotărârea scrisă a adunării generale sau decizia comitetului executiv
  • PREZINTĂ toate datele, documentele și informațiile cu privire la conținutul și respectarea contractului de administrare, acordurile de plată în rate a cheltuielilor anuale și cuantumul prestațiilor convenite – la solicitarea oricărui proprietar
  • NOTIFICĂ, în scris, proprietarii care au plăţi restante la cheltuielile comune ale imobilului asupra datoriilor şi ÎNŞTIINŢEAZĂ preşedintele şi comitetul executiv al asociaţiei de proprietari despre restanţe
  • ASIGURĂ respectarea normelor de apărare împotriva incendiilor la folosirea părților comune – adică, se asigură că intrările/ieșirile imobilului și căile de evacuare în caz de incendiu nu sunt blocate de obiecte depozitate în dreptul sau în apropierea acestora
  • la solicitarea asociaţiei de proprietari, ÎNCHEIE, pe propria cheltuială, o poliță de asigurare de răspundere civilă profesională – pentru protejarea intereselor proprietarilor și ale asociației împotriva riscurilor aferente activității de administrarea într-un condominiu
  • în cazul schimbării sale, TRANSMITE noului administrator toate documentele şi bunurile asociaţiei aflate în administrarea sa, situaţia financiar-contabilă a asociaţiei şi a fiecărui proprietar în raport cu asociaţia şi situaţia soldurilor elementelor de activ şi pasiv la data plecării - în termen de 5 zile de la încetarea contractului

     IMPORTANT! Pentru desfăşurarea activităţii de administrare a imobilelor fără îndeplinirea prevederilor legale, folosirea fondurilor bănești ale asociaţiei altfel decât stabileşte legea, neîndeplinirea sau depăşirea atribuţiilor, nerespectarea statutului asociaţiei şi alte astfel de exemple, administratorii riscă amenzi de 500 lei la 10.000 de lei, conform Legii asociațiilor de proprietari.

     DE REŢINUT! Reprezentanții asociațiilor de proprietari din municipiul Deva, precum şi membrii acestora pot solicita Direcției de Asistență Socială Deva sprijin, îndrumare sau consiliere privind obligațiile și drepturile ce le revin în administrarea proprietății comune, la numerele de telefon 0755.878.637 și 0254.218.030 / Tasta 7 (Compartiment Asociații de Proprietari), de luni până joi - între orele 8:00-16:30 și vineri - între orele 8:00-14:00.

Direcția de Asistență Socială Deva

DIRECŢIA DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ DEVA
Municipiul Deva, Strada I.L. Caragiale, nr. 4, judeţul Hunedoara
PROGRAM:
Luni – Joi: orele 8:00-16:30
Vineri: orele 8:00-14:00

PROGRAM CU PUBLICUL SERVICIUL EVIDENȚĂ ȘI PLATĂ BENEFICII DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ:
Luni - Joi: orele 8:00-11:00 și 14:00-16:00
Vineri: orele 8:00-11:00

PROGRAM CU PUBLICUL SERVICIUL FOND LOCATIV:
Luni - Joi: orele 8:00-11:00 și 14:00-16:00
Vineri: orele 8:00-11:00

PROGRAM CASIERIE:
Luni - Joi: orele 8:30-11:00 și 12:30-15:00
Vineri: orele 8:30-11:00
În ultima zi lucrătoare a lunii, nu se efectuează operațiuni de încasări și plăți.
© 2022-2023 Direcția de Asistență Socială Deva, Toate drepturile rezervate