INFORMAȚII PUBLICE

RAPORT. Câți asistenți personali sunt în evidențele DAS Deva și ce atribuții au aceștia


     Numărul mediu lunar al asistenților personali angajați ai Direcției de Asistență Socială Deva, în a doua jumătate a anului trecut, a fost de 203 persoane - conform Raportului privind activitatea asistenților personali ai persoanelor cu dizabilități, încadrate în grad grav, prezentat consilierilor locali în cea mai recentă ședință ordinară. Documentul cuprinde informații cu privire la dinamica angajării asistenților personali, modalitatea în care instituția asigură înlocuirea acestora pe perioada concediului de odihnă, precum și numărul de controale efectuate de angajator și problemele sesizate.

     Astfel, în perioada 1 iulie – 31 decembrie 2023, au fost încheiate 21 de contracte individuale de muncă, în timp ce alte 11 contracte de muncă au încetat din diverse motive.

     În același interval, numărul mediu lunar al asistenților personali a fost de 203 persoane, cei mai mulți dintre aceștia (207) fiind înregistrați în luna decembrie 2023, iar cei mai puțini (199) în lunile septembrie și octombrie 2023, potrivit datelor oficiale centralizate de Serviciul Resurse Umane al DAS Deva.

     În același context, raportul mai precizează că un număr de 151 de asistenți personali au beneficiat de concediu de odihnă, în ultimele 6 luni ale anului trecut. În această perioadă, persoanele cu dizabilități aflate în îngrijirea asistenților personali au beneficiat de o indemnizație lunară de 1.898 lei/persoană (în intervalul iulie – septembrie 2023), respectiv 2.079 lei/persoană (în intervalul octombrie – decembrie 2023).

     Pe de altă parte, activitatea asistenților personali și îndeplinirea de către aceștia a atribuțiilor prevăzute în fișa postului a fost verificată de către DAS Deva în cadrul a 204 controale, efectuate, în ultimele șase luni ale anului trecut, de Compartimentul Monitorizare Asistenți Personali al DAS Deva.

     Conform legislației care reglementează protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu dizabilități, copilul și adultul încadrați în grad grav au dreptul la un asistent personal, dacă documentul care atestă încadrarea în grad de handicap cuprinde mențiunea „cu asistent personal”. Totodată, aceștia sau reprezentanții lor legali pot opta între asistentul personal sau primirea unei indemnizații lunare al cărei cuantum este egal cu salariul net al asistentului personal gradația 0, stabilit conform prevederilor legale care reglementează salarizarea personalului plătit din fonduri publice.

     Pe perioada îngrijirii persoanei cu dizabilități, asistentul personal este angajat și salarizat de administrația publică locală și are obligația să supravegheze și să acorde asistență și îngrijire persoanei cu dizabilități, pe baza unui plan de abilitare-reabilitare (în cazul copiilor cu dizabilități), respectiv a unui plan individual de servicii (în cazul adulților).

     În prezent, 203 asistenți personali se află în evidențele Direcției de Asistență Socială Deva, dintre care 71% au încheiate contracte de muncă pe perioadă nedeterminată.

Direcția de Asistență Socială Deva

DIRECŢIA DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ DEVA
Municipiul Deva, Strada I.L. Caragiale, nr. 4, judeţul Hunedoara
PROGRAM:
Luni – Joi: orele 8:00-16:30
Vineri: orele 8:00-14:00

PROGRAM CU PUBLICUL SERVICIUL EVIDENȚĂ ȘI PLATĂ BENEFICII DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ:
Luni - Joi: orele 8:00-11:00 și 14:00-16:00
Vineri: orele 8:00-11:00

PROGRAM CU PUBLICUL SERVICIUL FOND LOCATIV:
Luni - Joi: orele 8:00-11:00 și 14:00-16:00
Vineri: orele 8:00-11:00

PROGRAM CASIERIE:
Luni - Joi: orele 8:30-11:00 și 12:30-15:00
Vineri: orele 8:30-11:00
În ultima zi lucrătoare a lunii, nu se efectuează operațiuni de încasări și plăți.
© 2022-2023 Direcția de Asistență Socială Deva, Toate drepturile rezervate