Aproape 900 de dosare pentru acordarea indemnizaţiei de creştere a copilului, stimulentului de inserţie și alocaţiei de stat pentru copii au fost prelucrate, în anul 2023, de către Direcția de Asistență Socială Deva. Mai mult de jumătate din totalul acestora (57%) vizează acordarea indemnizației lunare pentru creșterea copiilor și stimulentului de inserție, în timp ce alte 43% fac referire la stabilirea dreptului de alocație de stat pentru copii.
Pe de altă parte, de la începutul anului 2024, la DAS Deva au fost înregistrate 28 de noi cereri cu privire la acordarea indemnizației de creștere a copilului și alte 33 de cereri pentru acordarea alocației de stat pentru copii – potrivit datelor centralizate de Serviciul Evidență și Plată Beneficii de Asistență Socială.
Cele trei prestații sociale destinate familiilor cu copii se acordă pe baza cererii și a documentelor din care rezultă îndeplinirea condițiilor prevăzute de lege.
Lista actelor necesare pentru acordarea acestora poate fi consultată pe site-ul Direcției de Asistență Socială Deva –
https://dasdeva.ro, Secțiunea Copii și Familie sau accesând link-ul:
https://dasdeva.ro/index.php/copii_familie/alocatii, de unde poate fi descărcat și modelul de cereri.
Cuantumul beneficiilor de asistență socială se stabilește anual, în raport cu valoarea Indicatorului Social de Referință (ISR).
INFORMAȚII SUPLIMENTARE se pot obține la numerele de telefon
0799.992.311 și
0254.218.030 /
Tasta 1 (Serviciul Evidență și Plată Beneficii de Asistență Socială), de luni până joi – între orele 8:00-11:00 și 14:00-16:00 sau vineri – între orele 8:00-11:00.
Plata indemnizației pentru creșterea copilului, stimulentului de inserție și alocației de stat pentru copii se efectuează de către Agenția Județeană de Plăți și Inspecție Socială Hunedoara.
Direcția de Asistență Socială Deva