INFORMAȚII PUBLICE

ANCHETA SOCIALĂ – primul pas pentru obținerea certificatului de încadrare în grad de handicap

     Ancheta socială este punctul de plecare pentru întocmirea dosarului privind încadrarea în grad și tip de handicap a oricărei persoane cu dizabilități - copil sau adult.
     În cazul persoanelor care au domiciliul sau reședința în municipiul Deva, ancheta socială se efectuează de către Direcția de Asistență Socială Deva, pe baza unei cereri scrise, adresată de către persoana adultă care solicită încadrarea în grad de handicap sau de către reprezentantul legal al acesteia, iar în cazul copilului – de către părinte sau reprezentantul legal al copilului.
     Formularul de cerere poate fi descărcat de pe site-ul Direcției de Asistență Socială Deva (https://dasdeva.ro), Secțiunea Persoane cu dizabilități.
     Cererea pentru efectuarea anchetei sociale se depune la Compartimentul Monitorizare Asistenți Personali (situat în clădirea Pieței Agroalimentare Deva, etajul 1, biroul nr. 21) și va fi însoțită de următoarele documente:
     I. Pentru persoana adultă:

  • copie după actul de identitate
  • adeverință de venituri sau cupon de pensie (copie)
  • adeverință medicală/referat medical/scrisoare medicală eliberată de medicul specialist (copie)
  • copie după certificatul de încadrare în grad de handicap ce urmează a fi revizuit (dacă este cazul)
     II. Pentru persoana minoră:
  • copie după actul de identitate al părinților/reprezentantului legal al copilului
  • copie după actul de identitate al copilului
  • adeverință medicală/referat medical/scrisoare medicală eliberată de medicul specialist (copie)
  • copie după certificatul de încadrare în grad de handicap ce urmează a fi revizuit (dacă este cazul)
     III. Pentru evaluarea inițială (aplicată doar copiilor care nu au certificate de încadrare în grad de handicap):
  • copie după actele de identitate ale tuturor membrilor familiei
  • adeverințe de venit pentru toți membrii familiei 
  • copie după referatul medical eliberat de medicul specialist, cu privire la diagnosticul persoanei minore
     În cazul minorilor, ancheta socială se efectuează și pentru obținerea certificatului de orientare școlară și profesională a copilului cu dizabilități.
     Ancheta socială are ca scop stabilirea statutului și contextului social în care trăiește persoana evaluată și este necesară completării documentației pentru obținerea certificatului de încadrare în grad și tip de handicap, care se depune la sediul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Hunedoara, din municipiul Deva, Str. Gheorghe Barițiu, nr. 21.
     INFORMAȚII SUPLIMENTARE cu privire la efectuarea anchetei sociale se pot obține la numerele de telefon 0755.878.918 și 0737.036.004, de luni până joi - între orele 8:00-16:30 și vineri – între orele 8:00-14:00.

Direcția de Asistență Socială Deva

DIRECŢIA DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ DEVA
Municipiul Deva, Strada I.L. Caragiale, nr. 4, judeţul Hunedoara
PROGRAM:
Luni – Joi: orele 8:00-16:30
Vineri: orele 8:00-14:00

PROGRAM CU PUBLICUL SERVICIUL EVIDENȚĂ ȘI PLATĂ BENEFICII DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ:
Luni - Joi: orele 8:00-11:00 și 14:00-16:00
Vineri: orele 8:00-11:00

PROGRAM CU PUBLICUL SERVICIUL FOND LOCATIV:
Luni - Joi: orele 8:00-11:00 și 14:00-16:00
Vineri: orele 8:00-11:00

PROGRAM CASIERIE:
Luni - Joi: orele 8:30-11:00 și 12:30-15:00
Vineri: orele 8:30-11:00
În ultima zi lucrătoare a lunii, nu se efectuează operațiuni de încasări și plăți.
© 2022-2023 Direcția de Asistență Socială Deva, Toate drepturile rezervate