Concurs de recrutare pentru ocuparea funcţiei publice de conducere vacantă de Șef serviciu, gradul II al Serviciului Economic din cadrul Direcției de Asistență Socială Deva
COMUNICAT
Vă facem cunoscut că Direcția de Asistență Socială Deva organizează concursul de recrutare pentru ocuparea funcţiei publice de conducere vacantă de Șef serviciu, gradul II al Serviciului Economic din cadrul Direcției de Asistență Socială Deva, instituție publică cu personalitate juridică, subordonată Consiliului local al municipiului Deva.
Durata normală a timpului de muncă este de 40 ore/săptămână.
Concursul se va desfăşura după următorul program:
- 07.07.2025, ora 11,00 – proba scrisă la sediul Primăriei municipiului Deva, Piața Unirii, nr.4.
- Interviul se va susţine conform prevederilor art. 103 din Anexa nr. 10 la Ordonanța de urgență nr. 57/ 2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
Condiții de participare la concurs
Condiţii generale:
Poate ocupa o funcţie publică persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:
- are cetăţenia română şi domiciliul în România;
- cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
- are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
- are capacitate deplină de exerciţiu;
- este aptă din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;
- îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;
- nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
- nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
- nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
- nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.
Condiţii specifice de participare la concurs:
- să îndeplinească condiţiile de studii: studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în specialitatea științe economice;
- să fie absolvenţi cu diplomă a studiilor universitare de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023;
- minimum 5 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice;
Actele necesare pentru participarea la concurs:
a) formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b) - pct. II din anexa nr. 10 la O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;
b) copia cărţii de identitate;
c) copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;
d) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, potrivit prevederilor din prezentul cod, după caz;
e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice, după caz;
f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
g) cazierul judiciar;
h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
i) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.
Pentru funcțiile publice de conducere, dosarul de concurs include și copia diplomei de master în domeniul administrației publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcției publice sau a diplomei echivalente conform prevederilor art. 57 alin.(2) din Legea nr. 199/2023, cu modificările și completările ulterioare.
Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilităţii şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfăşurării etapei de selecţie, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică. În situaţia în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.
Conform dispozițiilor art. VII alin. (15) din OUG nr. 121/2023 coroborate cu cele ale art. 38 alin. (7) din Anexa 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, modelul orientativ al adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor este prevăzut la art. 137, lit. e) din Anexa 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.
Dosarele de concurs se depun în perioada 30 mai 2025 – 18 iunie 2025, astfel:
- Personal de către candidat la Compartimentul resurse umane, SCIM, arhivare din cadrul Serviciului resurse umane al Direcției de Asistență Socială Deva, instituție publică cu personalitate juridică, subordonată Consiliului Local al Municipiului Deva, cu sediul în Deva, Str. Ion Luca Caragiale, nr. 4, et.1, cam. 10.
- Prin intermediul unui serviciu de curierat;
- În format electronic la adresa de e-mail: das.resurseumane@primariadeva.ro;
Coordonate de contact:
telefon: 0755878705
fax: 0254/218030
e-mail: das.resurseumane@primariadeva.ro
persoană de contact: Ramona-Cristina POENAR – Consilier juridic, Compartimentul resurse umane, SCIM, arhivare din cadrul Serviciului Resurse Umane.
Bibliografia*:
1. Constituția României, republicată;
2. Partea I, titlul I și titlul II ale părții a II- a, titlul I al părții a IV-a, titlul I și II ale părții a VI-a din Ordonanța de Urgență nr. 57 / 2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
3. Legea nr. 202/2002 (**republicată**), privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, cu modificările și completările ulterioare - Monitorul Oficial nr. 326/2013;
4. Ordonanța nr. 137/2000 (**republicată**) privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, cu modificările și completările ulterioare;
5. Legea nr.273/2006 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare;
6. Ordinul 1917/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestui, cu modificările și completările ulterioare;
7. Legea Contabilității nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
8. Ordinul nr. 2861/2009 privind aprobarea Normelor privind organizarea și efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor și capitalurilor proprii;
*Notă – se vor studia versiunile actualizate ale actelor normative anterior menționate.
Tematica:
1. Constituția României, - în integralitate;
2. Partea I, titlul I și titlul II ale părții a II- a, titlul I al părții a IV-a, titlul I și II ale părții a VI-a din Ordonanța de Urgență nr. 57 / 2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare - în integralitate;
3. Legea nr. 202/2002 (**republicată**), privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, cu modificările și completările ulterioare – în integralitate;
4. Ordonanța nr. 137/2000 (**republicată**) privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, cu modificările și completările ulterioare – în integralitate;
5. Legea nr.273/2006 – privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare:
CAPITOLUL I- Dispoziții generale
CAPITOLUL III – Procesul Bugetar - SECȚIUNEA 1 - Proceduri privind elaborarea bugetelor și SECȚIUNEA 4 – Execuția bugetară
CAPITOLUL IV – Finanțarea instituțiilor publice
6. Ordinul 1917/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestui, cu modificările și completările ulterioare – CAPITOLUL II –Aprobarea, depunerea și componența situațiilor financiare
7. Legea Contabilității nr. 82/1991 republicată, cu modificările și completările ulterioare:
CAPITOLUL II – Organizarea și conducerea contabilității
CAPITOLUL III- Registrele de contabilitate
CAPITOLUL IV- Situații financiare
8. Ordinul nr. 2861/2009 privind aprobarea Normelor privind organizarea și efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor și capitalurilor proprii, - în integralitate;
Atribuțiile postului
- Organizează, coordonează, conduce, îndrumă şi controlează activitatea personalului din compartimentele pe care le are în subordine;
- Fundamentează și întocmește, în colaborare cu compartimentele din cadrul instituției, proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, atât pentru sumele provenite din alocații bugetare, cât şi din alte surse, precum și propunerile de rectificare a acestuia pentru finanțarea măsurilor de asistență socială, și îl înaintează direcției economice din cadrul aparatului de specialitate al primarului în vederea cuprinderii în proiectul bugetului de venituri și cheltuieli al municipiului Deva care este supus spre aprobare Consiliului local al municipiului Deva;
- După aprobarea de către Consiliul local Deva a bugetului de venituri și cheltuieli pentru Direcția de Asistență Socială Deva, întocmește detalierile la buget pe trimestre, pe titluri, capitole, subcapitole, aliniate, etc și îl înaintează spre aprobare ordonatorului principal de credite;
- Urmărește zilnic execuția bugetului direcției și face propuneri privind virările de credite și modificările de alocații bugetare trimestriale sau ori de câte ori este nevoie;
- Colaborează cu celelalte compartimente la întocmirea listei de investiții;
- Urmărește încadrarea cheltuielilor în limita creditelor bugetare aprobate și contabilitatea acestora după natura și destinația lor;
- Urmărește operarea la zi în actele de bancă, actele de casă și alte documente contabile;
- Asigură înregistrarea cronologică și sistematică a operațiunilor patrimoniale;
- Întocmește lunar contul de execuție bugetară și trimestrial;
- Întocmește raportările financiare lunare, trimestriale, anuale și le depune online în sistem FOREXEBUG;
- Lunar, trimestrial şi anual întocmește situații financiare care cuprind: balanță, bilanț, cont de execuție şi anexe;
- Întocmește dispozițiile de încasări și plăți prin casierie;
- Verifică și înregistrează extrasele de cont ale băncilor cu documentele însoțitoare privind mișcarea corectă și exactitatea datelor înscrise în extrase cu cele din documentele însoțitoare;
- Prezintă documentele de plată la Trezorerie și efectuează plăți din creditele deschise de către ordonatorul principal de credite;
- Întocmește propunerile și angajamentele bugetare și ordonanțările de plată a tuturor cheltuielilor individuale și globale;
- Asigură plata la termen a sumelor care constituie obligațiile instituției față de Bugetul de Stat, Bugetul asigurărilor Sociale și altor obligații față de terți;
- Întocmește notele de fundamentare și cererile pentru deschiderea creditelor bugetare pe capitole, titluri de cheltuieli și alineate, urmărind totodată încadrarea în prevederile bugetare aprobate;
- Conduce registre de contabilitate prevăzute de legislația in vigoare;
- Respectă procedurile standard de înregistrare în contabilitate;
- Asigură respectarea normelor contabile în cadrul utilizării de sisteme automate de prelucrare a datelor, cât și stocarea și păstrarea datelor în contabilitate;
- Verifică lunar soldurile conturilor și emite confirmările de solduri;
- Ține evidența situațiilor lunare transmise de Serviciul fond locativ privitor la debitele la chirii și la cheltuieli comune ale chiriașilor din locuințele sociale și o transmite serviciului de specialitate din cadrul primăriei;
- Verifică și efectuează decontarea salariilor, a indemnizațiilor pentru persoanele cu handicap grav, ajutoarele sociale, ajutoarele de urgență și ajutoarele pentru încălzirea locuinței;
- Ține evidența analitică a clienților, furnizorilor, debitorilor și creditorilor;
- Urmărește și ține evidența analitică și sintetică a mijloacelor fixe și a obiectivelor de inventar aflate în patrimoniul direcției;
- Verifică întocmirea deconturilor de cheltuieli;
- Întocmește CEC-uri în vederea ridicării de numerar din Trezorerie pentru a fi efectuate plățile în cadrul direcției;
- Întocmește ordinele de plată pentru plata salariilor personalului, a furnizorilor precum și a tuturor cheltuielilor care se derulează prin direcție;
- Răspunde de înregistrarea sistematică și cronologică în contabilitate a tuturor încasărilor și plăților efectuate prin casierie și înregistrate în registrul de casă;
- Organizează, participă și controlează inventarierea anuală a mijloacelor materiale și bănești;
- Ține evidența contabilă și asigură oglindirea exactă a valorilor materiale, a valorilor imobiliare, a cheltuielilor, veniturilor și rezultatelor mișcărilor patrimoniale;
- Colaborează cu celelalte compartimente din cadrul direcției la ținerea corectă și la zi a evidenței financiare și contabile;
- Întocmește și răspunde de depunerea la termen a situației plăților planificate la Trezoreria Deva;
- Urmărește încadrarea cheltuielilor pentru creditele bugetare aprobate;
- Răspunde de arhivarea documentelor specifice compartimentului asociații de proprietari și a tuturor documentelor justificative ce stau la baza înregistrărilor în contabilitate;
- Raportează șefului ierarhic superior orice problemă pe care o întâmpină în activitatea zilnică și face propuneri concrete de rezolvare a acesteia;
- Păstrează confidențialitatea datelor cu caracter personal, pe care le prelucrează în exercitarea atribuțiilor de serviciu;
- Respectă prevederile ROF, ROI și a Codului etic stabilite pentru personalul din cadrul Direcției;
- Respectă în propria activitate normele din domeniul securității și sănătății în muncă stipulate de Legea nr. 319/2006 a securității și sănătății în muncă, a normelor P.S.I. stipulate de Legea nr. 307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor;
- Răspunde de respectarea termenelor, fundamentarea și calitatea tuturor lucrărilor efectuate;
- Răspunde în fața legii pentru pagubele cauzate instituției din vina sa;
- Îndeplinește și alte atribuții stabilite prin lege sau alte acte normative, prin hotărâri ale Consiliului local, dispoziții ale Primarului, dispoziții ale directorului executiv sau orice alte sarcini încredințate de șefii ierarhici superiori îndeosebi cele ce vizează activitatea Direcției de asistență socială și răspunde de modul de îndeplinire a acestora
DIRECTOR EXECUTIV,
Gențiana-Claudia POENARU
Șef Serviciu Resurse Umane, |
Consilier juridic, |
Claudel ȘELARU |
Ramona Cristina POENAR |