INFORMAȚII PUBLICE

Concurs organizat pentru ocuparea unor posturi în regim contractual, pe durată nedeterminată, din cadrul Serviciului programe și servicii sociale al Direcţiei de Asistenţă Socială Deva

                                                                                                  ANUNȚ

        Vă facem cunoscut că în data de 21 septembrie 2023, ora 10:00, la sediul Direcţiei de Asistenţă Socială Deva din Deva, str. I. L. Caragiale, nr. 4, se va desfășura proba scrisă la concursul organizat pentru ocuparea unor posturi în regim contractual, pe durată nedeterminată, din cadrul Serviciului programe și servicii sociale al Direcţiei de Asistenţă Socială Deva, instituție publică cu personalitate juridică, subordonată Consiliului Local al Municipiului Deva, astfel:
     1 post de asistent social debutant în cadrul serviciului social “Servicii de îngrijiri la domiciliu pentru persoane adulte cu dizabilități” din cadrul Biroului asistență comunitară al Serviciului programe și servicii sociale
     2 posturi de îngrijitor la domiciliu în cadrul serviciului social “Servicii de îngrijiri la domiciliu pentru persoane adulte cu dizabilități” din cadrul Biroului asistență comunitară al Serviciului programe și servicii sociale
     2 posturi de paznic în cadrul serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” din cadrul Biroului responsabil de domeniul serviciilor sociale al Serviciului programe și servicii sociale
                                          
     Condiţii generale de participare la concurs:
     Poate candida la concursul pentru ocuparea postului persoana care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:
     a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
     b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
     c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
     d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
     e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
     f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
     g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
     h) nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).

     Condiţii specifice de participare la concurs:

     Pentru postul de asistent social debutant în cadrul serviciului social “Servicii de îngrijiri la domiciliu pentru persoane adulte cu dizabilități” din cadrul Biroului asistență comunitară
     Studii: studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă  în domeniul de  studii asistență socială, specializarea asistență socială
     Să fie membru al Colegiului Național al Asistenților Sociali
     Să dețină adeverință eliberată de către Colegiul Național al Asistenților Sociali, în termen de valabilitate, care să ateste înscrierea în acest organism
     Vechime în muncă: fără condiții specifice de vechime.

     Pentru posturile de îngrijitor la domiciliu în cadrul serviciului social “Servicii de îngrijiri la domiciliu pentru persoane adulte cu dizabilități” din cadrul Biroului asistență comunitară
     Studii: studii medii absolvite cu diplomă de bacalaureat
     Cursuri: curs de calificare de „Îngrijitor la domiciliu” absolvit cu diplomă, certificat ANC
     Vechime în muncă: minim 6 luni.

     Pentru posturile de paznic în cadrul serviciului social – Adăpostul de urgență pe timp de noapte al Biroului responsabil de domeniul serviciilor sociale
     Studii: studii generale
     Cursuri: diplomă și atestat Curs de pază  
     Vechime în muncă: fără condiții specifice de vechime

            Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 de ore/săptămână.
             
     Actele necesare pentru participarea la concurs:
     (1) Pentru înscrierea la concurs candidaţii vor prezenta un dosar care va conţine următoarele documente:
     a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 2;
     b) act de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
     c) certificat de căsătorie sau un document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
     d) documente care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;
     e) carnet de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
     f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
     g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
     h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
     i) curriculum vitae, model comun european.
     (2) Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la alin. (1) lit. e) este prevăzut în anexa nr. 3 la HG nr. 1336/2022.
     (3) Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
     (4) acte prevăzute la alin. (1) lit. b)-e), precum şi certificat de încadrare într-un grad de handicap prevăzut la alin.
     (5) Documentul prevăzut la alin. (1) lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la alin. (1) lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice. În situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, potrivit legii.
     (6) Documentul prevăzut la alin. (1) lit. h) poate fi solicitat şi de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, cu acordul persoanei verificate, potrivit legii.
     (7) În funcţie de decizia conducătorului autorităţii sau instituţiei publice, dosarele de concurs se depun la compartimentul resurse umane sau, după caz, la compartimentul care asigură organizarea şi desfăşurarea concursului sau pot fi transmise de candidaţi prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid, poşta electronică sau platformele informatice ale autorităţilor sau instituţiilor publice înăuntrul termenului prevăzut la art. 34.
     (8) În situaţia în care candidaţii transmit dosarele de concurs prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid, poşta electronică sau platformele informatice ale instituţiilor sau autorităţilor publice, candidaţii primesc codul unic de identificare la o adresă de e-mail comunicată de către aceştia şi au obligaţia de a se prezenta la secretarul comisiei de concurs cu documentele prevăzute la alin. (1) lit. b)-e) în original, pentru certificarea acestora, pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării probei scrise/practice, după caz, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de angajare.
     (9) Transmiterea documentelor prin poşta electronică sau prin platformele informatice ale autorităţilor sau instituţiilor publice se realizează în format .pdf cu volum maxim de 1 MB, documentele fiind acceptate doar în formă lizibilă.
     (10) Nerespectarea prevederilor alin. (7) şi (9), după caz, conduce la respingerea candidatului.
     (11) Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut la art. 34, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs.
     Depunerea dosarelor de concurs se face în perioada 31.08.2023-13.09.2023 la Compartimentul resurse umane din cadrul Serviciului resurse umane al Direcţiei de Asistenţă Socială Deva, instituţie publică cu personalitate juridică, subordonată Consiliului Local al Municipiului Deva str. I. L. Caragiale, nr.4.
     Calendarul desfăşurării concursului:
     Selecţia dosarelor de înscriere se va desfăşura în perioada  14.09.2023-15.09.2023;
     Rezultatele selectării dosarelor de înscriere se afişează cu menţiunea «admis» sau «respins», însoţită, după caz, de motivul respingerii, la sediul precum şi pe pagina de internet a instituţiei, în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului prevăzut la lit. a.
     Proba scrisă/practică se va desfăşura în data de 21 septembrie 2023, ora 10,00;
     Comunicarea rezultatelor probei scrise/practice se face prin specificarea punctajului final al fiecărui candidat şi a menţiunii «admis» sau «respins», prin afişare la sediul şi pe pagina de internet a instituţiei în termen de maximum o zi lucrătoare de la data finalizării probei scrise/practice.
     Interviul se va susţine într-un termen de maximum 4 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise/practice şi va consta în:
  • întrebări adresate candidatului conform planului de interviu;
     Data şi ora susţinerii interviului se vor afişa odată cu rezultatele la proba scrisa/practică.
     După afişarea rezultatelor obţinute la selecţia dosarelor, proba scrisă/practică sau interviu, candidaţii nemulţumiţi pot depune contestaţie în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului selecţiei dosarelor, respectiv de la data afişării rezultatului probei scrise/practice şi a interviului, sub sancţiunea decăderii din acest drept.
     Soluţionarea contestaţiilor se va face în termen de maximum o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.
     Comunicarea rezultatelor la contestaţiile depuse se face prin afişare la sediul instituţiei precum şi pe pagina de internet, imediat după soluţionarea contestaţiilor.
     Rezultatele finale se afişează la sediul instituţiei şi pe pagina de internet în termen de maximum o zi lucrătoare de la soluţionarea contestaţiilor depuse la proba de interviu, prin specificarea punctajului final al fiecărui candidat şi a menţiunii «admis» sau «respins».
     Informaţii suplimentare la telefon : 0254/218030; Tel.mobil 0755.878705- Compartimentul resurse umane.                                  

                                                                                                                       
     Bibliografia:

     Pentru posturile de asistent social debutant și îngrijitor la domiciliu în cadrul serviciului social “Servicii de îngrijiri la domiciliu pentru persoane adulte cu dizabilități” din cadrul Biroului asistență comunitară
     1. Ordonanța de urgentă a Guvernului nr.57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare – Partea I - Dispoziţii generale, Titlul I- Dispoziţii generale, Titlul II- Definiţii generale aplicabile administaţiei publice, Titlul III – Principiile generale aplicabile administraţiei publice, Partea a III-a –Administaţia publică locală, Titlul I - Dispoziţii generale, Titlul V – Autorităţile publice locale, Capitolul I- Dispoziţii generale, Capitolul III – Consiliul local, Secţiunea a 3-a – Mandatul, rolul şi atribuţiile consiliului local, Capitolul IV –Primarul, Secţiunea a 2-a - Rolul şi atribuţiile primarului, Capitolul VIII – Actele autorităţilor publice locale;
     2. Legea nr. 292/2011 a asistenței sociale, cu modificările și completările ulterioare
     3. Ordonanța Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor cu modificările și completările ulterioare;
     4. Legea nr. 544/2001 actualizată privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare;
     5. Hotărârea Guvernului nr. 123/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare;
     6. Legea nr. 466/2004 privind Statutul asistentului social, cu modificările și completările ulterioare;
     7. Ordonanța 68/2003 privind serviciile sociale, cu modificările şi completările ulterioare;
     8. Ordinul nr. 82/2019 al ministrului muncii și justiției sociale privind aprobarea Standardelor minime de calitate obligatorii pentru serviciile sociale destinate persoanelor adulte cu dizabilități;
     9. Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare
     10. Hotărârea Consiliului Local a municipiului Deva nr. 375/2021 privind aprobarea înființării serviciului social “Servicii de îngrijiri la domiciliu pentru persoane adulte cu dizabilități” din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială Deva, a Regulamentului de organizare şi funcţionare al serviciului social, precum și a modelului contractului de furnizare a serviciilor sociale, cu modifăficările ulterioare;
     11. Hotărârea Guvernului nr. 268/20007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificările si completările ulterioare;
     12. Strategia Națională privind prevenirea instituţionalizării persoanelor adulte cu dizabilităţi şi accelerarea procesului de dezinstituţionalizare, pentru perioada 2022-2030, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 1543/2022.
pentru posturile de paznic în cadrul serviciului social – Adăpostul de urgență pe timp de noapte al Biroului responsabil de domeniul serviciilor sociale
     Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ cu modificările și completările ulterioare  - Partea I – Titlul V – Autoritățile publice locale, Capitolul I – Dispoziții generale, Capitolul IV – Primarul, Secțiunea a 2-a - Rolul și atribuțiile primarului, Capitolul VIII – Actele autorităților publice locale;
     Ordinul nr. 29/2019 pentru aprobarea Standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice, persoanelor fără adăpost, tinerilor care au părăsit sistemul de protecție a copilului și altor categorii de persoane adulte aflate în dificultate, precum și pentru serviciile acordate în comunitate, serviciile acordate în sistem integrat și cantinele sociale Anexa 5 - de calitate pentru serviciile sociale acordate în comunitate, organizate ca adăposturi de noapte, cod 8790 CR-PFA-II;
     Hotărârea Consiliului Local al municipiului Deva nr. 198/2023 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare al serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva, din cadrul Direcției de Asistență Socială Deva;
     Legea nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor și valorilor și protecția persoanelor, cu modificările și completările ulterioare.
     * se vor studia versiunile actualizate ale actelor normative anterior menționate
 
                                                           

                                                          

DIRECŢIA DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ DEVA
Municipiul Deva, Strada I.L. Caragiale, nr. 4, judeţul Hunedoara
PROGRAM:
Luni – Joi: orele 8:00-16:30
Vineri: orele 8:00-14:00

PROGRAM CU PUBLICUL SERVICIUL EVIDENȚĂ ȘI PLATĂ BENEFICII DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ:
Luni - Joi: orele 8:00-11:00 și 14:00-16:00
Vineri: orele 8:00-11:00

PROGRAM CU PUBLICUL BIROUL FOND LOCATIV:
Luni - Joi: orele 8:00-11:00 și 14:00-16:00
Vineri: orele 8:00-11:00

PROGRAM CASIERIE:
Luni - Joi: orele 8:30-11:00 și 12:30-15:00
Vineri: orele 8:30-11:00
În ultima zi lucrătoare a lunii, nu se efectuează operațiuni de încasări și plăți.
© 2022-2023 Direcția de Asistență Socială Deva, Toate drepturile rezervate