COPII ȘI FAMILIE

Alocație de stat pentru copii

Alocație de stat pentru copii
DATE DE CONTACT:



PREZENTARE:

     Alocația de stat pentru copii se acordă conform prevederilor Legii nr. 61/1993 privind alocația de stat pentru copii, republicată, cu modificările și completările ulterioare și ale Hotărârii Guvernului nr. 577/2008 pentru aprobarea Normelor Metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 61/1993 privind alocația de stat pentru copii, cu modificările și completările ulterioare.
Beneficiari:

  • toți copiii cu vârsta de până la 18 ani
  • tinerii care au împlinit vârsta de 18 ani și care urmează cursurile învățământului liceal sau profesional, organizate în condițiile legii, până la terminarea acestora
  • copiii cetățenilor străini și ai persoanelor fără cetățenie rezidenți, în condițiile legii, în România, dacă locuiesc împreună cu părinții.
Acte necesare în dosarul de alocație de stat pentru copii
1. Cerere pentru acordarea alocației
2. Solicitare suplimentară de informații (se depune pentru copilul născut în afara țării sau dacă familia sa a fost plecată din țară ulterior, însoțită de rezidențe: NIE, Codice Fiscale, TAJ, VSNR, CPR etc., potrivit instrucțiunilor din pag. 4 a formularului)
3. Certificat de naștere copil – original
4. Cartea de identitate a mamei – original
5. Cartea de identitate a tatălui – original
6. Livretul de familie, actualizat –  (după caz)
7. Formular-tip pentru plata alocației în cont bancar – opțional
8. Alte acte necesare la dosar (Hotărâre eliberată de autoritatea competentă pentru copilul aflat în situație de încredințare/adopție/tutelă/plasament)

Legislația în vigoare:
  • Legea nr. 61/1993 privind alocația de stat pentru copii, republicată
  • H.G. nr. 577/2008 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 61/1993
  • H.G. nr. 1662/2008 privind majorarea cuantumului lunar al alocației de stat pentru copii
  • O.U.G. nr. 148/2005 privind susținerea familiei în vederea creșterii copilului, republicată

     Termen de depunere a dosarului: până la împlinirea vârstei de 1 an a copilului. După această dată, se stabilește începând cu luna următoare depunerii cererii, cu plata pe maximum 12 luni retroactiv.
     Alocația de stat se plătește unuia dintre părinți, pe baza acordului celuilalt părinte. În caz de neînțelegere, se plătește pe baza deciziei autorității tutelare/hotărârii judecătorești, părintelui căruia i s-a încredințat copilul.

DIRECŢIA DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ DEVA
Municipiul Deva, Strada I.L. Caragiale, nr. 4, judeţul Hunedoara
PROGRAM:
Luni – Joi: orele 8:00-16:30
Vineri: orele 8:00-14:00

PROGRAM CU PUBLICUL SERVICIUL EVIDENȚĂ ȘI PLATĂ BENEFICII DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ:
Luni - Joi: orele 8:00-11:00 și 14:00-16:00
Vineri: orele 8:00-11:00

PROGRAM CU PUBLICUL SERVICIUL FOND LOCATIV:
Luni - Joi: orele 8:00-11:00 și 14:00-16:00
Vineri: orele 8:00-11:00

PROGRAM CASIERIE:
Luni - Joi: orele 8:30-11:00 și 12:30-15:00
Vineri: orele 8:30-11:00
În ultima zi lucrătoare a lunii, nu se efectuează operațiuni de încasări și plăți.
© 2022-2023 Direcția de Asistență Socială Deva, Toate drepturile rezervate